Rasa seronok je kan kalau dapat makan benda manis. Rasa bahagia sangat kalau dapat makan segala dessert yang ada, dan minum segala minuman manis. Dengan bubble tea nya lagi. Tapi bila fikir balik tentang kalori dan kandungan gula amatlah mengerikan. Malaysia ni dah lah banyak sangat makanan sedap-sedap. Kalau silap makan sikit, tu yang terjadinya pelbagai punca penyakit. Diabetis, sakit jantung, kolesterol tinggi, kegemukan dan macam-macam lagilah.

Nasib baiklah sekarang ni company dah keluarkan Sweetality. Ia merupakan pengganti gula yang rasanya sebijik macam gula. Dan yang best, Sweetality ni hampir tiada kalori dan tidak membahayakan kesihatan. Sekurangnya kita boleh lah hidangkan makanan yang tidak membahayakan kesihatan kepada keluarga tersayang. sebab boleh dikatakan, kesihatan mereka juga bergantung kepada apa yang kita hidangkan.

Sweetality bukan saja menggantikan kemanisan gula tetapi mengekalkan semua sifat-sifat gula. Keadaan ini menjadikan Sweetality cukup versatil yang boleh mengantikan penggunaan gula dalam apa jua keadaan. Berbeza dengan pemanis konvensional, Sweetality tidak meninggalkan rasa pahit selepas makan dan mempunyai rasa sama seperti atau lebih baik daripada gula!

Sweetality didatangkan dalam 2 jenis iaitu yang serbuk dan liquid. Kedua-dua nya dieprbuat dari ekstrak gula tebu dengan menggunakan teknologi proprietari Flavour Infusion Factor (FIF) dan kurag kalori sehingga 98% daripada gula putih. Kalau guna yang jenis serbuk tu, untuk setiap 1g hidangan adalah sama manis dengan 1 sudu teh gula biasa. Kalau yang liquid tu setitik Sweetality sama dengan 1 sudu teh gula biasa.

KakZaza dah cuba yang jenis liquid tu. Memang rasa sebijik gula. Kalau kita letakkan dalam minuman, tak tau pun yang kita sebenarnya dah tukar gula kepada Sweetality. Dan kuantiti yang digunakan pun sangat sikit, bergantung lah korang suka nak manis atau kuranf manis. Letak setitik pun dah rasa manis tau.

FAQ

S. Apakah perbezaan antara Sweetality dengan pemanis konvensional lain?
J. Sweetality diperbuat daripada ekstrak gula tebu. Teknologi FIF mempunyai rasa seperti gula dan boleh digunakan dalam masakan, minuman dan baking sama seperti gula biasa.

S. Apakah perbezaan Sweetality dengan gula tebu biasa?
J. Sweetality diperbuat dari ekstrak gula tebu, mengandungi 80-98% kurang kalori berbanding gula biasa.

S. Siapa yang patut guna Sweetality?
J. Sweetality sangat bermanfaat untuk penghidap diabetes, mereka yang menjaga berat badan dan yang ingin kurangkan gula dalam diet mereka tanpa perlu korbankan rasa enak makanan. Boleh digunakan kanak-kanak dan wanita mengandung.

S. Bagaimanakah cara menggunakan Sweetality?
J. Gunakan seperti gula tapi dalam kuantiti yang sedikit. Sweetality boleh digunakan untuk menggantikan gula dalam semua jenis makanan dan minuman. Korang boleh gunakan satu atau kombinasi kedua-dua produk Sweetality.

S. Berapa banyak yang perlu saya gunakan untuk secawan teh?
J. Setiap hidangan (1g) Sweetality Granulated Sweetener dan setiap titis Sweetality Liquid Sweetener adalah bersamaan dengan 1 sudu teh (5g) gula putih biasa. Tahap kemanisan pula adalah mengikut citarasa individu.

S. Adakah Sukralos selamat?
J. Sudah tentu. Sukralos diluluskan pihak berkuasa pengawalseliaan termasuklah FDA sebagai bahan yang boleh dimakan. Sukrosa telah dikaji secara meluas dan terdapat lebih 110 kajian keselamatan yang disemak oleh FDA dalam meluluskan penggunaan sukralos sebagai pemanis biasa dalam makanan.

Harga untuk produk Sweetaliy ni sangatlah mampu milik. Sebab dia amat menjimatkan, pakai sikit je dah rasa manis seperti gula.

Harga untuk Sweetality Liquid Sweetener cuma RM65.00 dan Sweetality Granulated Sweetener cuma RM35.00

Dan tak perlu ragu-ragu tentang halal, sebab produk Sweetality ni memang mendapat sijil halal dari JAKIM.

 

Kalau nak dapatkan produk ni boleh lah whatsapp Kak Zaza dekat link di bawah ini.

http://www.wasap.my/+60193075397

 

Atau kalau nak buat side income melalui produk Sweetality ni pun boleh.